Pagina's

vrijdag 23 april 2010

Back on track!

Dag Lezer,

Zo heb je een writer's block, zo wil je weer achter die computer kruipen om je zieleroerselen aan diegenen die dat willen weten toe te vertouwen! En hoe dat dan komt? Bij mij werkte het als volgt: hogere machten, te weten de onzichtbare medewerkers van Google, hadden enige tijd geleden bedacht dat er iets met mijn account mis zou kunnen zijn. Dus kreeg ik het vriendelijke, doch dringende verzoek om mijn wachtwoord te wijzigen!

Nu ben ik een groot voorstander van een applicatie, voor zover die er nog niet is, die mij om de zoveel dagen of weken vraagt om mijn wachtwoord aan te passen maar dan wel graag voor al mijn applicaties, virtuele toegangscontroles, etc. etc. En je begrijpt dus al wat er gebeurd is. Ik voer enthousiast een nieuwe combinatie van letters en cijfers in maar door al die wachtwoorden die ik her en der heb gedeponeerd, kon ik dat een paar dagen later niet meer bedenken!

Na een aantal pogingen was dus alles geblokkeerd! Bloggen was niet meer mogelijk net als het versturen van mails via mijn gmail account. Vervolgens vervoeg je je dan op die pagina die het voor je op gaat lossen. Maar........ mijn nieuwe wachtwoord zou gestuurd worden naar een emailadres dat ik al lang niet meer gebruik. Dus ik zat vast! Bijna Kafaiaans! Natuurlijk is dat een wat overdreven formulering maar het geeft mijn afhankelijkheid van computer goed weer.

Vervolgens heb ik twee keer een twintigtal vragen ingevuld over naar wie ik mail, wanneer ik welk programma ben gaan gebruiken en ga zo maar door. Pfffff, het kostte me enige moeite om dat boven tafel te krijgen. En twee keer waren mijn antwoorden blijkbaar niet voldoende!

Dit leidde er uiteindelijk toe dat ik woensdag jl. een vrij wanhopige mail heb gestuurd met de vraag wat ze nu nog meer van me wilden weten! Zonder mijn pincode af te geven natuurlijk. En zowaar, ik sla een kwartier geleden mijn laptop open en mijn gebeden zijn verhoord.

Ik besta weer bij Google. Nog nooit heb ik met zoveel diepe vreugde mijn lezers vereerd met mijn schrijfsels.

Google, bedankt!

Tot gauw,

Jellie


Ps, ik geloof het pas echt als ie het morgen ook nog doet.................

Geen opmerkingen: