Pagina's

zondag 11 juli 2010

Amsterdam International Fashion Week

Lieve lezer,

Dit zijn van die weken dat ik zou willen dat ik een ander carrierepad had gekozen: de mode. Even daargelaten of mijn vaardigheden voldoende zijn om schitterende collecties te ontwerpen of op een andere wijze dan veelvuldig te shoppen, me bezig te houden met mijn grote passie!

Want deze week is het Amsterdam International Fashion Week! Alweer voor de negende keer en het programma wordt steeds beter. Check voor info de site http://www.aifw.nl/ of volg via twitter www.twitter.com/aifw2010.
Veel jonge Nederlandse ontwerpers laten hun nieuwste collecties zien maar ook oude bekenden kom je hier altijd tegen. Natuurlijk gaan de shows al over voorjaar en zomer 2011 maar dat is niet erg. Het is de manier om op tijd de nieuwe trends kun te spotten.

Wat verder zo leuk is aan dit evenement is de samenwerking tussen high fashion en de meer toegankelijkere merken en winkels. Persoonlijk spreekt me dat altijd erg aan. Zo laat je zien dat mode een kunstvorm is waarvan het niet uitmaakt of de k nu groot of klein is.

De voorpret begint al weken van te voren. In alle bladen wordt geschreven over wat er gaat komen, welke shows, welke events en welke feesten. Ook gaan er altijd veel nieuwe winkels op in die periode. Of zijn er bijzondere sales van collecties die nog moeten komen. Ik geniet er van om alles te volgen en te bedenken wat ik aan zou trekken als ik naar één of meer van de shows zou gaan.

Jammergenoeg zijn de meeste shows alleen toegankelijk voor professionals in de mode en daar horen mensen die veel geld uitgeven aan nieuwe outfits en modetijdschriften nu eenmaal niet bij. Maar deze keer ben ik er in geslaagd om via twitter en andere sociale netwerken toch een aantal kaarten voor shows te bemachtigen. Echt super! En wie weet, ik blijf optimistisch heb ik nog wel meer geluk.

Veel shows zijn gesitueerd op het Westergasfabrieksterrein. Een bijzondere locatie in Amsterdam, helemaal geschikt voor dit soort events.

Ik ga proberen er zoveel mogelijk bij te zijn of er op andere manieren van te genieten. Immers mode laat zien wie je bent of wie je wilt zijn, maar daarover een andere keer meer.

Let AIFW 2010 begin!

Jellie

Geen opmerkingen: