Pagina's

zondag 20 december 2009

Ogenupdate: Back in business

Dag,

Heb je dat ook wel eens, dat je wel van alles wilt maar dat het er even niet van komt.

Nou, zo verging het mij de laatste dagen. of eigenlijk weken. En eigenlijk is het niet helemaal eerlijk van mij. Heb ik jullie de afgelopen maanden lastig gevallen met al mijn ogengedoe, kom ik er door van alles en nog wat, in een latere blog daarover meer, niet aan toe om jullie te vertellen dat het nu toch beter gaat met mijn ogen.

Ruim een week geleden gingen we namelijk opnieuw naar het UMCG, waar ik ineens een bijzonder interessant geval lijk te zijn, we konden namelijk meteen doorlopen naar het hoofd van de afdeling terwijl de rest van het ogenvolk gewoon op zijn of haar beurt moest wachten.

De oogdruk werd gemeten en hij was 17! Vijf punten boven het algemeen aanvaardbare kritische punt.Top dus! Of wel deze laatste druppel helpt! Ik hoef nu pas 18 januari weer te komen en wie weet kunnen we dan nog wat medicatie afbouwen want mijn programma (regime!) is nu als volgt:

- 's morgens een halve pil en twee druppels
- 's middags idem
- 's avonds een halve pil en drie druppels

Nou ja, dat moet vol te houden zijn toch! Dus ik ben blij! En nu maar hopen dat deze oplossing heel lang gaat werken.

En het is heel gek, door al de energie die ik hierin heb gestoken, samen met M en alle mensen om mij heen, zijn veel andere dingen naar de achtergrond geraakt. Maar helaas zijn die niet ook meteen opgelost. Niet erg, maar dus meteen nieuwe dingen om mee aan de slag te gaan. Wat misschien ook wel zo is, is dat je ineens erachter komt dat de afgelopen periode toch ook meer energie heeft gekost dan ik zelf had gedacht.

Kortom, ik moet mezelf even herpakken en me even heel goed realiseren dat waar ik vier maanden geleden nog erg bang voor was: namelijk dat het helemaal mis zou kunnen gaan, voorlopig niet aan de orde is! En dat is fijn, erg fijn. Het biedt weer nieuwe kansen, ruimte, nieuwe energie, levenslust. iemand noemde het ooit eens: levenskunst!!!!

Ik zie het nu soms even niet zo, er zijn dingen die ik wil veranderen en waarover ik soms erg twijfel maar gelukkig kan dat ook weer. Want de opties zijn veel groter dan had gekund! Dus Jellie, sprak zij zichzelf vermanend toe: twijfel aan alles maar niet aan dat het goed komt!

Klinkt lekker gestructueerd allemaal niet waar! Maar heus, dat maak ik gauw goed.

Tot gauw,

JJ

Ps, en vergeet niet: de uitverkoop is in volle gang!
Ps2: dank aan iedereen voor de reactie op mijn ogenupdates!

2 opmerkingen:

Grietje zei

Hee mooi!
Geniet extra van de feestdagen en tot in 2010!
groet, Grietje

pauline zei

Lieve Jellie,
Fijn om te lezen hoe levenslustig jij je voelt. En dat je energie hebt en vertrouwen in je gezondheid. Dikke zoen Pauline