Pagina's

maandag 30 november 2009

Ogenupdate: lichtpuntje?

Dag lezer,

Even een korte update. Afgelopen vrijdag zijn we opnieuw naar het UMCG getogen voor de zoveelste afspraak in een paar weken.

En wat bleek: de oogdruk is gezakt van 28 naar 18! Dat ziet er alvast goed uit. Nu nog terug van 1,75 naar 1,5 pil en gedurende ten minste nog anderhalve week goed in de gaten houden of de bijwerking van vocht achter het netvlies zich niet alsnog gaat voordoen. Dat kan namelijk nog steeds gebeuren. Het schijnt namelijk zo te zijn dat als dit zich voordoet, dat heel geleidelijk kan gaan waardoor je het niet meteen in de gaten hebt. Heel langzaam ga je dan troebel zicht krijgen. Dus het blijft van belang om, behalve de druk, ook het zicht heel goed te blijven volgen. Dat doen we dan ook maar door volgende week weer terug te komen voor een nieuwe meting. Maar het was al heel fijn te horen dat het nieuws deze keer iets postiever was dan twee weken geleden.

Deze week mag ik nog een keer naar de optometrist om mij glazen aan te laten meten voor een nieuwe bril. Ook dat gebeurt vanwege de complexiteit van mijn orgen, er zit namelijk ook geen lens meer in het goeie oog, wist ik veel, in het ziekenhuis.

Als we die gegevens boven tafel hebben en ze sluiten aan bij de meting die de opticien al heeft gedaan, kan ik weer gaan doen wat ik het liefste doe: shoppen! Want dan heb ik toch echt een nieuw hip montuur nodig.

Jullie mogen dan allemaal voor mij duimen dat ik die bril nog steeds kan gebruken als hij over twee maanden klaar is. Om deze blog af te sluiten met ene politiek statement, wil ik daarbij nog wel even vermelden dat de ziektekostenverzekering van deze investering zowat nul komma nada vergoedt! Met dank aan ons kabinet en de tweede kamer!

Want zeg nou zelf, zonder bril zou mijn wereld er toch een stuk kleiner uit zien!
So keep your fingers crossed. Ik doe het ook! En laat het licht helder blijven!

Tot gauw,

JJ

5 opmerkingen:

Dzjiedzjee zei

Fingers Crossed 'n' Thumbs Up! ;-)

pauline schueler zei

Lieve Jellie,
Ik leef met je mee. Sterkte met je ooguitdaging. Liefs, Pauline

Grietje zei

Hee, hou je taai!

Hendrik zei

Ja natuurlijk ook sterkte van ons. Wat de kosten betreft, ik heb nog een montuur van een veiligheids-bril over.Is dat wat?
We zullen de komende dagen/weken voor je duimen

Anoniem zei

Ja, waarschijnlijk dus het is