Pagina's

zondag 14 februari 2010

Ogenupdate: less is more!

Dag!

Even een weekje weggeweest..... Zon! Licht! Heel goed voor mijn ogen volgens mij.... Ik was er aan toe en zij ook.
De donderdag voor vertrek nog weer naar Umcg voor controle. Helaas het met een derde verminderen van de medicatie had de druk toch weer iets verhoogd. Jammer, jammer. Maar het is helaas niet anders.

Het meten van de oogdruk, hoe dat proces precies in zijn werk gaat zal ik jullie niet mee vermoeien, verhoogt het leesplezier namelijk niet, was deze keer geen sinecure.

Drie pogingen, en variaties tussen 24 en 16, vorige keer was de druk 14! Dus de druppels zijn weer op het oude niveau gebracht en de hoeveelheid pillen is gelijk gebleven. Kortom, de dokters zijn op zoek naar de juiste mix.

Nu maar hopen dat dit voor stabilisatie zorgt want druppelen is lastig, vooral overdag, maar zeker niet overkomelijk. Wat betreft de pillen, als we het kunnen houden bij 1 per dag, we zaten in oktober op 3 per dag, dan zou dat super zijn.

Dus we mogen weer even duimen. twee maart is de volgende controle. Tussendoor nog wat onderzoeken maar tot dan geen nieuws, hoop ik.

Wordt vervolgd!

Lfs,

JJ

2 opmerkingen:

Hendrik zei

Ik begrijp dat de druk niet verslechterd maar dat je wel altijd aan een bepaalde hoeveelheid medicijnen vast zit??
Vertel je nog iets over Egypte??
Groeten Henk

Jellie Tiemersma zei

Ha
vooralsnog moeten we even kijken of de druk zich so wie so stabiliseert. We zitten nog steeds in die fase.
En ja, Egypte komt nog. Hoe is het bij jullie?