Pagina's

zondag 14 februari 2010

Fashionupdate! De bladen zijn er weer.......dus de lente komt eraan.

Hi,

ik weet het, ik moet het niet doen, het werkt verslavend en ik kan nog niet een fractie scoren van alle mooie dingen die ik tegenkom maar maar toch doe ik het ieder seizoen weer. Ik koop de bladen met alle nieuwe looks van het voorjaar en de zomer. Op mijn stapel liggen nu de Elle en de Jackie, beide komen nu automatisch in de brievenbus omdat ik van vriendinnnen een abonnement heb gehad. En natuurlijk heb ik de Glamout en de gerestylede Avantgarde gekocht. En last but not least, voor dertig euro is de Vogue met impressies van alle shows van mij geworden. Mijn bijbel voor zes maanden. Vakliteratuur noemt M dat, alleen weet ik nog niet welk vak er bij hoort.

Directeur van Zara Nederland of van een hip fashion label zal ik wel niet meer worden en mijn naaikwaliteiten reiken niet verder dan het met behulp van een vergrootglas aanzetten van een knoop als ik niet een ander slachtoffer kan vinden die dat voor me wil doen.

Dus concentreer ik me vooralsnog op het consumeren en ondertussen denk ik na over hoe ik deze bijna hysterische behoefte aan mode een zakelijke twist kan geven! Ik vind het heerlijk, al die nieuwe labels, nieuwe trends. Deze zomer: veel nude, metallic, marine,  ruches, bloemen en toch weer de jeans. De trenchcoat is terug en de gladiatorschoenen zijn helaas nog niet verdwenen. Gelukkig maken veel sleehakken dat weer een beetje goed. De ecotrend zet door en vind je nu ook terug in tassen, andere accessoires en andere kleding dan alleen maar ongebleekte katoen.

De shows volg ik via internet of twitter en dagelijks rollen er nieuwsbrieven mijn mailbox binnen.

Wat ik het allerleukste vind is om de high fashion te vertalen naar dat we allemaal kunnen dragen en betalen. Want wie heeft er nu 2500 euro over voor eenecodress van Stella McCarntney? Nou ja, als ik heel eerlijk ben zou ik het er op zich wel voor over hebben maar dan kan ik daarna een hele tijd niks meer kopen. Maar jullie begrijpen wat ik bedoel.

Fashion moet een vertaling zijn van wie we zijn en soms van hoe we zouden willen zijn, daar hoort bij dat we dat ook in de praktijk kunnen brengen.....toch?

Na het lezen en doorspitten van al die 'vakliteratuur' ga ik bedenken wat ik wil kopen. En om al vast in de stemming te komen heb ik vanmiddag mijn eerste echte Marc Jacobs tas in gebruik genomen. Gescoord in de sale.

Goed begin toch?

CU!

Jellie

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi superb blog! Does running a blog like this require a lot
of work? I've no understanding of coding but I was hoping to start my own blog soon. Anyway, should you have any ideas or techniques for new blog owners please share. I understand this is off topic however I just needed to ask. Appreciate it!

Feel free to surf to my page: webpage