Pagina's

zondag 28 februari 2010

Rokjesdag!

Dag,

Het ziet er misschien nu nog niet naar uit. Immers het regent al de hele dag. En het lijkt wel of het de afgelopen maanden alleen maar grijs is geweest buiten. Natuurlijk konden we genieten van de sneeuw maar de afgelopen weken werd de sneeuwpret al verdrongen door een wat herfstig weerbeeld. Regen, wind, waterkou zoals ze dat bij ons thuis altijd noemden, en grijze, mistige luchten waar alles kleurloos lijkt te worden en op elkaar gaat lijken.

Ook vandaag is weer zo'n dag waarop het lijkt als of het nooit meer lente wordt, natuurlijk hier en daar zien we al een sneeuwklokje maar daarvoor moet je wel naar buiten en dat is vandaag toch een wat minder goed idee.

En ineens kreeg ik zo'n raar gevoel. Rokjesdag! Deze week moest ik er al een aantal keren aan denken. Rokjesdag, de uitvinding van Martin Bril, het eerste echte begin van de lente, waarbij je ineens de vrouwen weer met blote benen, gerende rokken, al dan niet aangevuld met zomerlaarzen of kekke pumps de straten ziet overnemen. Voor Bril was het het ultieme begin van het voorjaar. Niks seksistisch, gewoon voorjaar! Het concept moet ontstaan zijn door jarenlange observaties van vrouwen en hun gedragingen. En door de manier waardoor hij er over schreef, over sprak, de bewonderende toon, namen ook wij, de vrouwen, dit concept over. We verheugden ons erop. De dag dat het weer kon, blote benen, rokken, laarzen, loshangende trenchcoats, misschien zelfs wel lunchen zonder jas of met alleen een omgeslagen sjaal of vest.

Martin Bril is er niet meer. Nog dagelijks mis ik zijn observaties in de krant of in andere media. Maar ik stel voor dat we ROKJESDAG tot in lengte der dagen in ere houden.  Laten we met z'n allen, zo mogelijk op dezelfde dag, die allereerste echte lentedag, die dag uitroepen tot rokjesdag.

Natuurlijk, vaak constateer je pas in de loop van de dag dat het echt zo ver is, maar volgens mij kennen we allemaal het gevoel. Volgens mij is dat de manier om Bril te eren voor de man die hij was. 

Met alle (sociale) media die we hebben, moet ons dat toch lukken op het moment dat het zover is! Ik stel nu al voor, de hashtag is #rokjesdag !!!!! Laat het maar heel snel zover zijn.

Tot gauw,
JJ

2 opmerkingen:

Blueblue zei

Vandaag dacht ik aan rokjesdag. Gewoon, vanwege de zon, de lente die erdoor piepte en omdat ik in een rokje liep. En ik dacht aan Martin. Dat heeft hij goed gedaan, dacht. Rokjesdag = Martin Bril.

Anoniem zei

I am able to make link exchange with HIGH pr pages on related keywords like [url=http://www.usainstantpayday.com]bad credit loans[/url] and other financial keywords.
My web page is www.usainstantpayday.com

If your page is important contact me.
please only good pages, wih PR>2 and related to financial keywords
Thanks
AmupeBepsmimb