Pagina's

woensdag 28 oktober 2009

Jeugdsentiment

Dag Lezer,

AFgelopen weekend was ik op Terschelling, altijd een beetje thuiskomen daar.
Volgens mij kwam ik daar al toen ik nog een baby was en ik heb hele vroege beelden aan kampeervakanties op het eiland. Dat was voordat we naar Drenthe gingen. Ik weet dat nog goed omdat ik aan Drenthe veel minder goede herinneringen bewaar.

Terschelling heeft alles. Als je op de boot stapt, ben je al met vakantie. En als je aankomt, ligt West-Tersschelling met zijn befaamde horeca aan je voeten. Zeezicht, het Amsterdams Koffiehuis, de Braskoer en niet te vergeten de Walvis, alles is te voet bereikbaar. Je kunt het zelfs kruipen als andere manieren van voortbewegen echt niet meer gaan.

Ik dronk mijn eerste cocktail bij de Walvis, mijn eerste Amaretto met ijs bij de Zeezicht en bier drinken is onlosmakelijk verbonden met het Amsterdams Koffiehuis. Natuuurlijk kun je ook fietsen en wandelen op het eiland. Of op het strand liggen, als er dan een keer genoeg zon is, maar helaas die geneugten van het eiland staan niet het meest op mijn netvlies gebrand.

And the best is yet to come! Want de grootste attractie op het eiland is natuurlijk Hessel (http://www.hessel.nl/). Ik kwam er met mijn eerste liefde. Alle (het zijn er maar een paar hoor!)  mannen die daarna in mijn leven opdoken heb ik er mee naar toe genomen. Toen ik voor de eerste keer She"s flying to America hoorde, helemaal onderseboven van HdJ, was ik verkocht.

Ik kwam daarna regelmatig terug. Alleen, met mijn liefdes, met vriendinnen of familie. Tijdens drukke avonden waarbij je tegen het podium aangeduwd stond mee te zingen met welk nummer dan ook of zoals afgelopen zondag, zittend aan de bar en luisterend naar veel rustige nummers.

Helaas voor Hessel was ik op hemzelf nooit verliefd maar de muziek, de sfeer van de avond,  de dromen en verwachtingen over alles wat nog komen gaat, de herinnering aan wat nooit meer terugkomt, dat alles hoort bij Hessel en dus bij Terschelling.

En daarom, as allways: Terug naar Terschelling, al word ik 100 jaar!

Groet,
JJ

4 opmerkingen:

Tinus Tomeloos zei

Met dat laatste ben ik het zéker 100% 100 jaar eens!
x M

Jellie Tiemersma zei

Dan gaan we gauw weer.....
j

Unknown zei

Heerlijk, uitwaaien op Terschelling. Is je liefde ook meegeweest?
Groet, Marijke

Anoniem zei

Oh ja Jellie, ik was daar laatste ook met W. Wat hebben we bij Hessel gedanst en gezoend. Heeerlijk was het!

Liefs, P